Hoe kun je opvallen met jouw bedrijf?

Als ondernemer wil je met jouw bedrijf opvallen. Zeker als er veel concurrentie is binnen jouw branche. Opvallen kun je zowel online als offline doen, maar toch merken we dat wel ondernemers niet zo goed weten waar te beginnen. Wat werkt wel en wat werkt niet? Dat kan online, maar ook offline. Wij zijn ervan overtuigd dat je als ondernemer een beetje gek moet doen om op te vallen. Maar hoe doe je dat? In dit artikel leggen we het je graag uit!

Offline opvallen met een brochure

Er zijn tal van marketing tools die je kunt inzetten om offline op te vallen. Bijvoorbeeld door middel van een brochure. In een brochure kun je informatie kwijt over jouw bedrijf. Wat doe je? Waar sta je voor en wat maakt jou uniek ten opzichte van concurrenten? Een brochure maken is enorm eenvoudig. Maar je wilt natuurlijk wel dat de brochure opvalt en niet meteen in de prullenbak gegooid wordt. Daarom moet je een goede strategie hebben bij het ontwerpen van de brochure. Let er bijvoorbeeld op dat de brochure geen lappen teksten bevat. Mensen lezen niet, maar scannen een tekst. Werk dus met tussenkopjes, korte alinea’s en bulletpoints. 

Een goede offline indruk

Als ondernemer is het belangrijk om jouw netwerk uit te breiden. Daarom is het goed om regelmatig naar netwerkbijeenkomsten te gaan. Je komt in contact met andere ondernemers en op die manier breid je jouw netwerk uit. Zorg er wel voor dat je een visitekaartje meeneemt wanneer je netwerkbijeenkomsten bezoekt. Deze kun je uitdelen zodat mensen waarmee je in gesprek bent geweest contact met jou kunnen opnemen.

Online gevonden worden

Als bedrijf is het ook belangrijk dat je online gevonden wordt. Hier zijn verschillende manieren voor. Door middel van zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat jouw website of webshop gevonden wordt op relevante zoektermen. Dit wordt ook wel SEO (search engine optimalisation) genoemd. Er zijn verschillende factoren die meespelen om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf gevonden wordt op voor jou belangrijke zoektermen. Dit begint met een zoekwoord onderzoek. Middels welke termen en vragen gaan mensen op zoek om een bepaald probleem op te lossen? Als deze termen in kaart zijn gebracht is het van belang dat er een geoptimaliseerde content geschreven wordt. Dit zorgt er namelijk voor dat zoekmachines jouw website beter begrijpen. 

Blijf in contact met jouw huidige klanten

Nieuwe klanten zijn voor veel nemers het belangrijkst, maar jouw huidige klanten zijn net zo belangrijk voor vervolgaankopen. Daarom is het belangrijk om in contact te blijven met jouw huidige klantenbestand. Dit kun je doen door middel van email marketing. Stuur eens in de 2 weken een nieuwsbrief met kortingscodes, nieuwtjes, updates etc. 

Written by